Thursday, April 12, 2007

F.R.I.E.N.D.S

طبعا اكيد كلنا عارفين المسلسل الرائع جدااااااا جداااا جداااااا ده
ولكن انا النهاردة مش حتكلم عنه

من يومين كان عيد ميلادي وبالتحديد كان يوم 10 ابريل وكالعادة طبعا كنت مستعد لاستقبال رسايل كتيرة وتلفونات بقى وايييييييييه ده اليوم يومي

ولكن للآسف حصل العكس تصوروا !!!!!! واللى زاد الموضوع سوادا او الطين بلة زي ما بيقولوا ان اليوم ده كنت صاحي بدرى لاني سافرت القاهرة
فزادت الساعات اللى عانيت فيها اكتر
ولو ان البداية كانت موفقة بمسج على الساعة 8 ونص كده ولا حاجة
قلت خلاص بقى يامعلم
ولكن على نهاية اليوم
لم يزيد عدد اللى قالولي كل سنة وانت طيب عن اصابع الايد الواحدة

اتسائل ايه اللى خللى ده يحصل
هل البعد عن بعض ؟؟؟؟ ولا انهم يكونوا نسيو ؟؟؟؟ ولا الناس دلوقتي بقت لو عايزة حاجة من حد بتهتم بيه ؟؟؟؟؟
بالنسبة لاول سبب اعتقد واحنا في سنة 2007 كلمة بعد معناها ان ليك واحد صاحبك جاله عقد عمل في المريخ أو زحل
وكمان يكون ساكن في حتة هناك مفيهاش وصلة
DSL
لان كوكب الأرض حتقدر تجيب اي حد فيه في أي وقت ومش شرط بالموبيل بس

طب والسبب التاني نسيوااا؟؟؟ّّّ!!!!!
نسيو ازاي وفي حاجة اسمها calender
في اي حاجة بنستخدمها موبيلك ، الكمبيوتر والايميل وكل حاجة في حياتنا تقريبااااا
فياريت لو حد اتصل يقولى معلش نسيت ميتصلش احسن لانه حيسمع كلمة مش حتعجبه


طب والسبب التالت
لا ده بقى حسيبكو انتو تقولولي عليه لاني مش عارف فعلا

لكن على الرغم من كده اليوم بجد كان رائع سواء في القاهرة او لما رجعت في اسكندرية
وكأني كنت عامل قافلة تجوب المحافظات للاحتفال بعيد ميلادي ههههههه
ومننساش ان مانشستر يونايتد واللعيبة بتوعه - اصحابي طبعا - بسبع اهداف في روما
شفتو الصحاب ههههه

كلمة أخيرة
شكرا ليكي يا مريم لانك فعلا هونتي عليا اليوم وكنتى البونبوناية اللى حلت اليوم
يارب دايما اسمع صوتك

5 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم
هو بصراحه وحش اوى لما مافيش حد يفتكرك فى عيد ميلادك بس انت ليه فكرت انو السبب فى اصحابك مش ممكن يكون العيب فيك انت او انت مزعلهم او يمكن مأسر معاهم
وده اللى خلاهم مايقولوش كل سنه وانت طيب
على العموم ياسيدى الف سلامه
واحلا كل سنه وانت طيب

SatfuT said...

اولا شكرا على المعايدة الرقيقة جدا دي
والله يسلمك
وانتى طيبة

اما بالنسبة لحكاية ان صحابي يكونو زعلانين مني فمعتقدش
ده احنا احسن من السمن على البتنجان الاسود
انا مش عارف ايه اللى حصل الصراحة هل ممكن يكونو نسوا !!!!؟؟؟؟؟ ولو انى مقتنع مليون في المية ان ده مش مبرر
بس ممكن يكون حصل

على العموم شكرا على الرد

Anonymous said...

الموضوع اللى بتتكلم فيه حلو والصداقه حلوة اوى وبتحس بيها لما تكون فرحان او زعلان بتعرف سعتها اد ايه اصحابك بيحبوك بس المشكله لو فى كليه طول ما انت فيها يكونوا بيحبوك متعرفش لو اتخرجت هيبقوا معاك ولالاوصحابك اللى بجد بيفضلوا معاك ويتصلوا بيك عالطول وعالعموم كل سنه وانت طيب وعقبال مليون سنه وتكون حياتك احسن ومتزعلش من صحابك وخليك دايما باقى عليهم عشان تفضلوا صحاب
انا بسنت على فكرة وانا بقيت صديقه ليكو خلاص وبرده فى الاخر كل سنه وانت طيب

SatfuT said...

ماشي انا معاكي في حكاية ان برده اكيد تأثير ان بشوفهم كل يوم ولكن انا مطلبتش انهم يتصلو كل يوم
ده يوم واحد بس بييجي في السنة
انا مش بقبل اي عذر الصراحة في المواضيع دي الا لو كانت ظروف قهرية لا قدر الله

ومتشكر لمعايدتك وانتى طيبة يا بسنت

Anonymous said...

والله الصداقه دى شىء جميل بس لليقدرها ولو كانت صداقه حقيقيه اكيد بتدوم بس طبعا الزمن كفيل بانه يبعد الناس شويه عن بعض وبيشغلهم وزى مابيقولوا ان الدنيا تلاهى علشان كدا انت المفروض تقدر دا كويس لانك اكيد انت ساعات بتنشغل زيهم ومش بتفكر برضه مناسبات مهمه ليهم علشان كدا مش لازم تزعل منهم او تعتب عليهم.وعلى العموم كل سنه وانت طيب