Monday, May 21, 2007

لقاء قمة ..... ملوش لازمة

النهاردة متش الأهلي والزمالك

او عاوز اصحح حاجة نشئين وبدلاء الأهلي و الفريق الأول للزمالك

ومحدش يفتكر انى بقول كده عشان لو اتغلبنا ولا حاجة
لااحنا ممكن نكسب وافتكروا متش الكاس اللى في التمانينات

انا بس بوضح الفرق اللى حتلعب النهاردة

وهوا متش مش حيفرق في النتيجة ولا حاجة
فمحدش ياريت يقعد يقول الكلام المشمشي ان ده بطولة خاصة ومش عارف ايه
اتشطر يا كبتن منك له في البطولة الأصلية ماشي

ولو يا جماعة اتغلبنا- احنا الأهلي يعني - مش مشكلة خالص والله
برده الزمالكاوية مصريين ويهمنا انهم يفرحوا
افرح يا عم الحج منك له حراام وخدو البطولة الخاصة بتاعتكو دي
وانا حوصي سمير زاهر يجيبلكو درع ونكتب عليه البطولة الخاصة وتحطوه في دولاب النادي
ولقائنا بعد المتش ايا كانت نتيجته مع التحليل



** فاضل بقى شئ مهم الصراحة وهو جماهير الإسماعيلي المحترمة جدا
انا قصدي على اللى راحوا اخر متش وغالبا هما هما اللى في كل متش في الآستاد

البهوات بعد ما جابوا جون بالعافية وبدل ما يشجعوا فريقهم - وطبعا كعادتهم قاعدين سا كتين بس انا عرفت السر ورا ده ان الاستاد جنبيه بيوت فهما مش بيرضوا يشجعوا عشان ميصحوش الناس النايمة في البيوت شفتو الاحترام اد ايه - فضلوا يشتموا في الأهلي وشتايم مقلكش عليها
وطبعا كان الصوت عالي
واي حد معرض ان عيلته تكون قاعدة ادام التلفزيون مامته أو اخته وعقبال ما يغير القناة حيكونو سمعو حبة شتايم على الماشي

جمهور عجيب والله يا بنى منك له شجع ناديك
ثم انا مش فاهم ليه شتموا الأهلى
هوا لا معاهم في البطولة المعوقة اللى هما فيها
ولا بينافسهم في الدوري
ولا حاجة
هوا حقد وغيظ وخلاص

انا وراكو والزمن طويل وا ن شاء الله تتربوا كده قريب


2 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم
فينك ياعم من زمان وايه بس الكلام الجامد ده
هى والله فكره حلوه جدا لانو انا شخصيا بحب انو حد يشجعنى فممكن نشجع بعض كلنا ونحاول نخلى نفسنا احسن لانى انا اصلا من مؤيدين الفكره دى
ويارب ما تتأخرش علينا تانى واللى جاى يكون احسن
يلا سلام

Anonymous said...

اه انا نسيت اقول انا نفسى احسن فى نفسى ايه
انا بصراحه اكبر بطيخه بس والله انا ماكنتش كده بس دا كلو بسبب كلية العلوم يلا ما علينا
انا نفسى ارجع اقرأ زى زمان واتعلم كمبيوتر اكتر واخد دورات تدريبية فى الرسم التشكيلى والديكور انا الحمد لله الانجليزى عندى كويس بس مشكلتى انو ماعنديش ثقه اكلم تقريبا مافيش حاجه فيا نافعه ياريت نشجع بعض بقه لانو بجد نفسى اعدل كل الحجات دى
يلا سلام