Wednesday, May 16, 2007

حاجة غريبة والله العظيم

بصوا يا جماعة
لو انت وواحد صحبك حد جه يوقع بينكو
والحد ده طبعا قال كلام على لسان كل طرف
تعملوا ايه ؟؟؟
اكيد اكيد حتتكلم انت وصحبك تستفهم منه هل الكلام ده قالوا ولا لأ
صح ؟؟؟
طيب
ولو انت وصاحبك ده شركاء في شغل او في حاجة معينة
اكيد اكيد يهمكو المصلحة المشتركة كمان
يعني حتتكلمو كده كده
طب اقولكو حاجة تانية
انت وأخوك
لو اللى جاي يوقع ده دخل ما بينكو ايه اللى يحصل ؟؟؟
طبعا مش محتاجة تخيل المفروض انه يتفرم

طب انا ليه بقول كل الكلام ده
لاني النهاردة الصبح ( الساعة 8 ) اول مابصيت على جرنان الأخبار لقيت خبر عجيب اوي

شبح الحرب ( الأهلية ) يخيم على الأراضي الفلسطينية

بصراحة انا اتخضيت
لا وبعد كده مقتل 15 واحد من الفلسطنيين ولكن على ايد بعضهم
يالهوي
ايه يا جدعان اللى بيحصل ده
بصو من الأول اللى حيرد يقول اصل اسرائيل بتوقع ما بينهم ومش عارف ايه
ميردش احسن
لاني زي ما قلت في المقدمة ان المفروض ان الكلام ده كله ميحصلش لمجرد ان في ناس بتوقع
والكلام ده المفروض ميحصلش اصلا
15 واحد ماتوا كده

وتقلب الصفحة تلاقي حبة عيال ( مش حقول شباب ولا رجالة ) ماشيين في الشارع وكل واحد مخبي وشه ومعاهم بنادق ومعرفش اييه وعمالين فوضي وذعر في شوارع غزة
لا راجل منك له
كب متتشطر منك له على ناس تانية
وانا مش اصدي بكده الفلسطنيين
لالالالالالا انا اصدي على العيال الهبل دول اللى ماشيين في الشارع
عشان محدش من اخواني الفلسطنيين يفهمني غلط او انى بتريق علي كل الفلسطنيين ولا حاجة

اقلب الصفحة واقرا نص كلمة بتاعة استاذ احمد رجب اتفجع اكتر
كان بيقول ان زعماء فتح وحماس راحو مكة وحلفو على المصحف ان محدش حيرفع في وش التاني سلاح
امال ايه اللى بيحصل ده ؟؟؟؟؟ ايه اللى انا شايفو ده

طب هل اللي ببحصل ده عشان اختلاف في وجهات نظر مثلا
ولا عشان صراع على الحكم
ولا ولا ولا
مفيش اي حاجة في الدنيا ينفع يكون مبرر للى حصل
وربنا يستر على اللى جاي

انا من رأي ان الموضوع ده من أسبابه واهمها التعصب
وحنبقي ان شاء الله نتكلم عليه
واسيبكو بقى في رعاية الله وياريت كلنا ندعي ان ربنا يستر

No comments: